:
you're reading...
articole recente, rugaciuni

Despre folosul rugăciunii neîncetate

Despre folosul rugăciunii neîncetate

Rugăciunea neîntreruptă stă în a avea mintea alipită de Dumnezeu cu evlavie multă şi cu dor, şi atârnă pururea cu nădejdea de El, şi a te încrede în El în toate, orice ai face şi orice ţi s-ar întâmpla.” (Sfântul Maxim Mărturisitorul) “

Totdeauna, fie că eşti culcat, fie eşti în picioare fie că mănânci, fie că bei, fie că te întâlneşti cu alţii, inima ta să se îndeletnicească pe ascuns, în cuget, fie cu psalmii, fie cu rugăciunea: Doamne Iisuse Hristoase, fiule al lui Dumnezeu, miluieşte-mă.” (Avva Filimon)

„A venit la mine odată un bătrân şi întrebând de starea minţii, mi-a spus: Doi ani am stăruit rugând pe Dumnezeu din toată inima şi cerându-I fără slăvire să-mi dea să mi se întipărească neîntrerupt şi neîmpraştiat în inimă rugă- ciunea pe care a lăsat-o El ucenicilor săi. Şi văzând osteneala şi răbdarea mea, mi-a împlinit cererea Domnul, marele dătător.” (Avva Filimon)

„Rugăciunea să rămână în minte ca raza în soare.” (Ilie Ecdicul)

„Să ai totdeauna mintea la Dumnezeu, în somn şi în stare de veghe, la mâncare şi în convorbiri, în lucrul mâinilor şi în orice altă faptă, după cuvântul proorocului: Am văzut pe Domnul înaintea mea pururea. Dar să te socoteşti pe tine mai păcătos decât tot omul. Petrecând timp îndelungat în acest gând, se va ivi în înţelegerea ta o luminare vie, asemenea unei raze. Şi cu cât o vei cere mai mult, cu mai multă luare-aminte şi cu o cugetare neîmprăştiată, cu osteneală multă şi cu lacrimi, cu atât ţi se va arăta strălucitoare.” (Simeon Evlaviosul)

„Să cunoşti fără greşeală că rugăciunea neîncetată este aceea care nu se isprăveşte din suflet toată ziua şi toată noaptea, în lucrarea minţii şi în pomenirea lui Dumnezeu cu umilinţă stă- ruitoare.”(Cuviosul Nichita Stithatul)

din „Lumina din inimi” (Părintele Dumitru Stăniloaie)

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

