:
you're reading...
articole recente, athos, cuviosi

Chilia Panaguda – chilia în care a viețuit Părintele Paisie Aghioritul

Panaguda este numele chiliei athonita in care a vietuit iubitul Parinte Paisie Aghioritul. Dupa trecerea parintelui la Domnul, chilia sa a devenit loc de pelerinaj, toti crestinii ce ajung in zona poposind cateva minute in curtea chiliei si in paraclisul amenajat in interiorul acesteia.

Dupa trecerea la Domnul a Părintelui Paisie Aghioritul , cei care aveau un obiect personal de-al Cuviosului Părinte-Paisie Aghioritul considerau aceasta o mare binecuvantare.

Coliba sa – Panaguda – din Sfantul Munte Athos a fost vizitata de foarte multi inchinatori, care au intrat pe sub gardul de sârmă, s-au căţărat chiar si pe balcon si au luat tot ce găseau: căni, cuţite, lemne, covoraşe, funii, hârtii, până si buturugi – pe care Parintele Paisie Aghioritul le folosea ca scăunele. Aceasta o faceau fără să fie îndemnaţi de nimeni, era o manifestare de evlavie faţă de Cuviosul Paisie Aghioritul – ei luau aceste lucruri ca sa le aibă ca binecuvântare de la el.

Tanguirile si lacrimile îi înecau pe mulţi, mai ales pe cei care au fost ajutaţi de Parintele Paisie. Îi simţeau lipsa, se simţeau orfani. Dar, după aceea, a încolţit în inimile lor nădejdea plină de mângâiere ca, aflându-se acum mai aproape de Sfânta Treime, Cuviosul Paisie Aghioritul se roagă mai uşor pentru toţi.”

“Viata Cuviosului Paisie Aghioritul”, scrisa de Ieromonahul Isaac

panaguda panaguda1 panaguda2

După moartea stareţului Paisie, la chilia Panaguda a fost găsit un preţios text, scris de mâna părintelui, care reprezintă testamentul său duhovnicesc.

„Atunci când eu, renumitul Paisie m-am cercetat pe sine, am văzut că toate poruncile Domnului le-am călcat şi toate păcatele le-am făcut. Nu are importanţă dacă unele le-am făcut într-o măsură mai mică, deoarece nu am deloc circumstanţe atenuante. Căci multe faceri de bine am primit de la Domnul. Rugaţi-vă să mă miluiască Hristos. Iertaţi-mă şi iertaţi să fie toţi cei ce cred că m-au mâhnit. Vă mulţumesc mult şi, iarăşi, rugaţi-vă!“

semnează Monahul Paisie.

christusmonogramm

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Radio Crestin – Ortodox

Colinde

RSS Agentia de stiri Basilica

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Cel mai frumos documentar despre Romania

trafic

