:
you're reading...
articole recente, sfinti

10 februarie | Sfânta Muceniţă Valentina

sf-valentina     Mieluşeaua Ta, Iisuse, Valentina, strigă cu mare glas: Pe Tine, Mirele meu, Te iubesc şi pe Tine căutându-Te mă chinuiesc şi împreună mă rastignesc, şi împreună mă îngrop cu Botezul Tău; şi pătimesc pentru Tine, ca să împărăţesc întru Tine; şi mor pentru Tine, ca să viez pentru Tine; ci, ca o jertfă fără prihană, primeşte-mă pe mine, ceea ce cu dragoste mă jertfesc Ţie. Pentru Rugăciunile ei, ca un Milostiv, mântuieşte sufletele noastre.

 Troparul Sfintei Mucenițe Valentina – gl. al 4-lea

 

   Sfintele Muceniţe Enata şi Valentina († între anii 235-238)

  Sfintele muceniţe au pătimit în Palestina.  Sfânta muceniţă Enata era din cetatea Gaza, iar Valentina din Cezareea. Adusă în faţa dregătorului Firmilian şi mărturisind pe Hristos, Enata a fost chinuită atât de mult, încât Valentina, prietena ei, nemaireuşind a suferi cruzimea dregătorului, a răsturnat cu piciorul jertfelnicul strigând că şi ea este creştină. După ce a fost supuse la chinuri şi Sfânta muceniţă Valentina dregătorul Firmilian a poruncit să fie arse amândouă în foc. Pătimirea lor a avut loc în timpul împăratului Maximin Tracul (235-238).

christusmonogramm

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

